Her gün Veri Ambar ve Raporlama Merkezinden bize olduğuumuz tarihten bir gün öncesinde harcanan puan kullanım bilgilerinin (nerde harcama yapıldı, harcamalar nasıl yapıldı vb.) olduğu bir mail geliyor. İçinde o gün içinde en çok harcama yapan ilk 50 müşterinin kaydı olan pdf dosyası bulunuyor. Bende bu pdf'den yararlanarak bir excell dosyası hazırlıyorum.
Bu excell dosyasında iki tablo bulunuyor;
İlk tabloya Normal Müşteri kartı olan ilk 5 müşterinin biligilerini alıyoruz (adı, soyadı, tel no). Yaptığı alışverişi kontrol ederek alışılmışın dışında bir harcama yapılıp yapılmadığına bakıyoruz. Eğer varsa kayıt altına alıyoruz yoksa "Harcaması Normal" olarak not düşüyoruz.
İkinci tabloya ise en çok harcama yapan marketlerin listesini alıyoruz. Bunlar genellikle Yat Kart ve Otel Kart sahipleri kişilerden oluşuyor. Yine aynı şekilde harcama yapan müşterilerin bilgilerini alıyoruz (adı, soyadı, tel no).Yaptığı alışverişi kontrol ederek alışılmışın dışında bir harcama yapılıp yapılmadığına bakıyoruz. Eğer varsa kayıt altına alıyoruz yoksa Harcaması Normal olarak not düşüyoruz. Ama genellikle harcmalar fazla olsa bile otel gibi yerler olduğu için analiz etmiyoruz. Alışılmışın dışında bir ürün alımı yapılmadıysa diğer tabloda olduğu gibi "Harcaması Normal" olarak not düşüyoruz.
İki tabloda tamamlandıktan sonra bir rapor hazılıyoruz. Bu raporda;
ilk tabloda kaydettiğimiz alışveriş yapılan yerlerin adları, bu alışverişi nasıl yaptıklarını (hangi kampanya dahilinde yapıldığı vb.) ve göze çarpan bir harcama varsa nerden yapıldığını , kaç adet alındığını ve alınan ürünün adını yazıyoruz.Ondan sonrada en çok alışveriş yapılan marketin adını, hangi kampanyadan yararlanıldığını, göze çarpan bir harcama varsa nerden yapıldığını , kaç adet alındığını ve alınan ürünün adını yazıyoruz. Eğer bir marketten 4'den fazla alışveriş yapılmadığı takdirde "... kereden fazla tekrarlanan mağaza görülmediği için analize alınmamıştır." yazıyoruz. Ve bir gün öncesinin tarihini yazarak CRM , CRM Destek bölümüne ve yetkili kişilere mail olarak gönderiyoruz.